woensdag 18 oktober 2017

Tweeter kapot

Mijn vraag is: weet iemand wat de grootste kans heeft, de tweeter zelf of het filter kapot ? Of hoe ik hier simpel achter kan komen? Hulp gevraagd bij distored geluid uit Kef iQUni-Q. Tweeters opgeblazen wat nu!


Meer resultaten van gathering. Hoe kan ik het zeker weten of de tweeter defect is. Speakers kapot (nog te maken) nov. Langs een kant ben ik tevreden van de boxen, langs de andere kant wil ik ook niet zomaar een tweeter kopen als het misschien ergens anders . Scheidingsfilter kapot posts feb.


Kapotte tweeter posts sep. Kef tweeter beschadigd posts nov. Beste collega geluid- en lichtliefhebbers. Een tweeter van mijn speaker is kapot. Ik heb een zeer eigenaardig probleem met één van mijn speakers.


Helaas niet meer te bestellen. Kan ik de speakers nu weggooien, of zijn er andere . A-speakers van dap pro maar er zijn nu tweeters kapot welke kan ik daar nu hetbeste in zetten ? De hoge tonen uit de tweeter hebben een duidelijke richting en dus hoor je ze het. Ruilen of bieden Kleur Pine apple Visueel in . This video will show you how to test and measurer the ohm value of a speaker or tweeter voice coil with an ohm.


Het adres voor de reparatie van tweeters , het reconen van hifi en PA enz. Door de droogte is de lijm . Hoewel kapot , het geluid dat eruit komt is niet helder, het klinkt alsof je. Volgens een kennis zou het kunnen dat mijn tweeter defect is en die . Is bekend dat de tweeters gevoelig zijn en dat ze snel kapot gaan? Zo toevallig dat ze het beiden niet doen . Geeft maar aan dat je voorzichtig moet zijn. Ik wilde wat drivers en filters in een nieuwe kast zetten.


Maar heb bij lostrekken van de draden met . U kunt ook denken aan upgrade van bijvoorbeeld tweeters , interne kabel en aansluitklemmen. Om goed te bepalen of en wat er aan upgrade kan worden . Uiteraard gaan de speakers wel kapot als je die 500W open draait. A snelle zekering, die zit er niet voorniets voor de tweeter.


Bij bezichtiging had ik al gezien dat een tweeter vervangen was door een compleet ander. Waarschijnlijk gaan ze daarom ook sneller kapot. In het laaste geval kunnen de tweeters kapot gaan.


In de meeste gevallen zijn we in staat de woofers weer van nieuwe randen te voorzien of zelfs een nieuwe . Nu doet die niks meer en hoor ik alleen de tweeter nog bij de spiegel. Het komt zelden voor dat een speaker kapot gaat. Klacht Europe Audio: na keer gebruiken kapot ! Ribbon tweeters moeten altijd worden gebruikt met een condensator in serie en mogen . Je schrijft: boxen ( tweeter en woofer?) doen helemaal niks meer, dus.


Hoe weet je dat de tweeters kapot zijn? Als ze daadwerkelijk kapot zijn, kun je je afvragen wat hiervan de oorzaak is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts