vrijdag 21 juli 2017

Foamrand speaker lijmen

Als de speaker is voorzien van een sierrand (gasket) dan moet die worden verwijderd. Breng de lijm dan zowel op de conus als op de foamrand aan. Met foamranden kleiner of gelijk aan inch verzenden wij in een dubbele luchtkussenenvelop. De prijzen van de foam- of rubber randen, tenzij anders . Als er alleen maar een stukje van de rand los is, is lijmen voldoende. Zijn speaker drivers te repareren?


Speakers repareren, welke lijm ? Meer resultaten van gathering. Zijn deze foamranden nog te lijmen? Heb hier stuks Mission 7hangen in mijn werkplaats en bij speaker is de foamrand opeens los gelaten. Is dit simpel te lijmen , of dien ik de . Na een luide passage bleek dat de oude lijm waarmee de centreerring van de woofer aan het frame is gelijmd was los gekomen. Waarom heb ik deze mening: In een fabriek tijdens de speaker assemblage.


Spring naar Welke lijm kan ik het best gebruiken? Deze lijm betrekken wij een befaamde speaker fabrikant! Nu is het voor een sterke lijmverbinding het goed dat de te lijmen plekken. Sowieso bij een foamrand GEEN alcohol of spiritus gebruiken, want dan kan het.


Complete reparatie van Philips FB8woofer met flexibele foamrand achter de conus met behulp van. Ze hebben daar veel verstand van speakerreparaties en voor de kosten hoef je het niet te. Re: Woofer surround foam lijmen.


Hey Maf, Ik heb ooit eens de complete foamrand van mijn speaker. Tweeters spelen zachter of niet. Uitsluitend hoogwaardige recone onderdelen, lijmen en montage. Penseel, verschillende stofkappen, en uitstekende speakerlijm verkrijgbaar. Wij hebben rubber randen, maar verkopen deze minder dan foamranden.


Sinds ongeveer jaar luister in met veel plezier naar mijn Vifa Basis speakers. Ik heb altijd snel en goed antwoord geha en ook weleens latexlijm gekocht daar. Lijm bleef niet zitten knalde er net zo hard weer af.


Ik heb een hekel aan speakers met een foam ophanging. De goedkopere foamranden zijn van PVC en verouderen vrij snel doordat de weekmakers eruit verdwijnen. Verder hebben wij foamranden of reparatiekits voor vrijwel alle philips. Laat uw speakers repareren, o. Wanneer de foamranden van uw luidsprekers, ook wel rolranden genoem. Hierbij wordt er goed opgelet dat de conus na het lijmen weer perfect uitgelijnd is.


Let goed op de handleidingen, de lijm. Op het frame zal een oude lijmrand overblijven, dit kan met een wat agressiever middel. Natuurlijk ook met rotte foamranden. U kunt deze laten zitten. Buig voorzichtig de rand aan de top iets in de vorm van de rolrand.


Had uw woofer een sierran lijm de sierrand dan over de nieuwe foamrand. Ik heb nieuwe foamranden gekocht voor de woofers van mijn Jamo Power 2boxen. Tube Bison kitsuper sterkgeschikt voor luidsprekerdoek kanten in smereng. Hoi, In dit geval niet een speaker uit een gitaar of bas versterker, maar het principe is gelijk. Mijn woofer had een verrotte foamrand.


De verwerkingstijd van de lijm is niet gigantisch wat de mogelijkheden om te fotograferen . Ook specifiek voor dit type speaker (en nog 1andere soorten). Na het schoonmaken even het spritus laten verdampen voor je begint met lijmen. Dat is een precies werkje, waar een vaste han lijm en een heleboel wasknijpers aan te pas komen. Door vertering van deze rubber- of foamranden komt de conus (membraam) scheef te.


Van twee woofers zijn de losgelaten conussen ( lijmranden ) hersteld. Het is vrij simpel om de foamranden te vervangen. Bestel ook de apart te bestellen lijm erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts